דם המכבים

הסיפור:

עמותת דם המכבים, הוקמה על-ידי משפחות שכולות שרצו לחזק את הקשר הרגשי של הישראלים לנופלים ודרכם לסיפור הישראלי. הם בחרו לעשות זאת דרך יצירת סיכות דם המכבים. הפרח, המסמל את הגבורה וההקרבה, הוא פרח מוגן ולכן תמיד השתמשו בו כמדבקה. העמותה מצאה דרך לגדל את הצמח, לשמר ולהופכו לסיכה.

עמותת דם המכבים פועלת בשנים האחרונות, ופועלה נודע כבר בתקשורת. בנוסף, לא נוצר שום חידוש משמעותי בעבודתה, באישים הפועלים בעמותה או במוצר עצמו.

בתוך כך נוצרה בישראל אווירה מקוטבת, שהעלתה לדיון גם את עצם קיום הטקסים ביום הזיכרון.

מינפנו את הצורך שנוצר בחברה למוטיב קונצנזואלי בתוך הסביבה המפולגת, והצבנו את סיכת פרח דם המכבים כמוטיב הזה. נתנו למשפיענים לענוד חפץ שבפשט שלו הוא סימן לגבורה ולהקרבה, אך מאחורי המסר הזה הוא עומד כסמל לאחדות סביב הקורבן שאנשים הקריבו. וכל זאת, בלי לומר מלה על המסך עצמו. המדיום, הסיכה, היא המסר.

האסטרטגיה.

תחקיר מקדים – פירוט התחקיר המקדים כולל איסוף נתונים ממקורות ראשוניים ומשניים, במטרה  להגדיר את הבעיה/ ההזדמנות וכדי לגבש ולהגדיר את האסטרטגיה ודרכי הפעולה להשגת היעדים של התוכנית.

מתוך התחקיר המקדים שביצענו גילינו כי נושא גידול הפרח הוא אתגר של ממש, כך גם נושא השימור של הפרח ואיכותו לאחר הקטיף. לצד זאת, התחקיר העלה סיפורים אישיים של חברי העמותה ואלו סומנו מההתחלה כנתיבי פריצה ראשוניים ליצירת הד תקשורתי מקדים ליום הזיכרון. בקניית סיכה הקונה בוחר למי מארגוני הזיכרון הוא תורם את הכסף וכך למעשה מוענק לו ערך צרכני גבוה.

התוצאה.

נעשתה פנייה לכלל מגישי הטלוויזיה המרכזיים בישראל לצד שורה ארוכה של משפיענים בולטים ושליחת הסיכה אליהם. לצד זה יזמנו אייטמים סביב אתוס "צמיחה מתוך הכאב", ויצרנו אייטמים נוספים מזוויות חקלאיות, גיאוגרפיות, סביבתיות, עמותות נוספות ועוד.

התגברנו על האתגרים בזכות פנייה לכל תכנית ותכנית על המסכים השונים, ובנינו קהל משפיענים רחב.

בידוענים ניתן למנות גם את גלית גוטמן, בן זיני, עדי הימלבלוי, סאבלימינל, ניבר מדר, ישראל אוגלבו ועוד.

בין אנשי הממשל: יו"ר הכנסת, נשיאת העליון, אשת הנשיא ועוד.
בין המגישים (מכל הערוצים – 11,12,13,14): גאולה אבן, פאולה וליאון, נגה ניר נאמן, שרון גל, שי גולדן, הילה קורח, ניר דבורי, אלמז מנגיסטו ועוד.
הגענו ליותר מ-40 חשיפות תקשורתיות איכותיות. יותר מ-70% על המסך.

 

מכירת 45 אלף סיכות מהווה זינוק של יותר מ-200% מהשיא הקודם!

דילוג לתוכן